#7 Susanne Miggitsch

W_NBH_IMG_5872.JPG

Susanne Miggitsch, "W_NBH_IMG_5872.JPG", 2016. Photo© the artist

Susanne Miggitsch, “W_NBH_IMG_5872.JPG”, 2016. Photo © The artist

White Paper Museum #7 is a diorama.
The scene you see is based upon an image from my private collection of disappearing places and spaces.
The room model acts as a placeholder, capturing the poetry of the site, holding tight to a fleeting moment / state in space, and making it possible to experience it once again.

â—Š

Beim White Paper Museum #7 handelt es sich um ein Diorama.

Das zu sehende Szenarium beruht auf einem Abbild aus meiner privaten Sammlung verschwindender Orte und Räume. Der Modellraum fungiert also als Platzhalter um die Poesie eines Ortes einzufangen, einen flüchtigen Moment / Zustand im Raum festzuhalten, und diesen erneut erfahrbar zu machen.

Susanne Miggitsch

*1986 in Graz, Austria. Lives in Vienna. Studied at the School of Artistic Photography, Friedl Kubelka, and at the Academy of Fine Arts, Vienna.
Her work can be seen as an expansion on the practice of photography.

Selected Exhibitions: 2015 "Private Studio", Size Matters, Raum für Kunst & Film, Vienna, 2012 "Susanne Miggitsch, Ein Versuch etwas fest zu halten.", Academy of Fine Arts, Vienna; DLF 1874. Die Biografie der Bilder", Camera Austria, Graz; Hall 14, Leipzig, 2011 "Groupshow", CSM, Byam Shaw School of Art Gallery, London; 2009 Birgit Jürgenssen Award of the Academy of Fine Arts // Screenings: 2012 "Exkursion Kino", Mumok Kino, Vienna

*1986, in Graz, AT, lebt in Wien. Studium an der Schule für künstlerische Photographie, Friedl Kubelka und an der Akademie der bildenden Künste, Wien. Ihre Arbeit ist als erweiterte fotografische Praxis zu verstehen.

Ausstellungen (Auswahl): 2015 „Private Studio“, Size Matters, Raum für Kunst & Film, Wien; 2012 „Susanne Miggitsch, Ein Versuch etwas fest zu halten.“, Akademie der bildenden Künste, Wien; „DLF 1874. Die Biografie der Bilder“, Camera Austria, Graz; Halle 14, Leipzig , 2011„Groupshow“, CSM, Byam Shaw School of Art Gallery, London;  2009 Birgit- Jürgenssen-Preis der Akademie der bildenden Künste // Screenings: 2012 „Exkursion Kino“, Mumok Kino, Wien